Allmänt
Alla priser anges i Svenska kronor inklusive moms. Priser inkluderar ej fraktavgifter, dessa anges separat i kassan.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skrivfel på webbutiken, t.ex. fel i innehållsförteckningar, produktbeskrivningar eller felaktiga priser. Vid avvikelser på webbutikens och produktens innehållsförteckning så är det alltid informationen på produkten som gäller. Vi reserverar oss för mindre förändringar i produkterna och kan inte garantera att alla bilder återger produkternas exakta utseende.
Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Vänligen notera att en fördröjning på 1-2 dagar kan uppstå vid högt tryck hos fraktbolaget eller ett högre antal ordrar inkomna till vårt lager.
Vi skickar beställningar med DHL till ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnaden för leveranser inom Sverige är från 69 kr upp till 99 kr beroende på försändelsens vikt, kostnaden redovisas i kassan. Vid varuvärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
För paket som inte hämtas upp hos ombud inom tiden som anges i aviseringen så debiteras en avgift på 200 kronor inkl. moms för returfrakt och administrationskostnader. Avisering sker normalt via SMS eller e-post. Du som köpare ansvarar för att lämna korrekta uppgifter vid kassan.
Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till ombudet och göra en skadeanmälan. Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor (gäller ej livsmedel) utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Skriv ett mail till info@jacksvaruhus.se och ange ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer och varunamn i meddelandet. Använd även Konsumentverkets ångerblankett på www.konsumentverket.se.
Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill utöva din ångerrätt. Detta gäller t.ex. skyddsplast runt en vara. Varor som returneras ska vara i oanvänt skick.
I det fall där du utnyttjar ångerrätten betalar du returfrakten och du ansvarar även för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas väl emballerad och i originalkartong.
Reklamation
Kontakt oss via info@jacksvaruhus.se vid reklamation.
Klarna
Betalning sker genom Klarna. Med Klarnas integrerade betalningslösning erbjuder vi en snabb och säker betalningsprocess. Du kan betala via swish, faktura, kort och delbetalning.
Minimiorder är 100 kr inklusive moms, frakt ej inräknat.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen